In het kader van de noodmaatregelen die de Regering heeft aangekondigd om de Corona crisis op economisch gebied te bestrijden, zijn gemeenten met spoed aan het werk gezet om deze regelingen uit te voeren. Een van de belangrijkste regelingen is de Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers (Tozo), waarbij de ruim 1 miljoen zelfstandigen zonder personeel die ons land kent een beroep kunnen doen op inkomensondersteuning. Inzet van een virtuele assistent kan helpen om dit proces snel en foutloos met gebruik van aanwezige systemen uit te voeren.
Omdat de behoefte om de regeling uit te voeren groot is zien we bij klanten dat al voorschotten vertrekt worden, werken de meeste gemeenten met een voorschot of soms ook nog met papier. Om het proces ordentelijk en verantwoord uit te voeren is het beter om gebruik te maken van bestaande systemen en de snelheid te vinden in een foutloze en gerobotiseerde aanpak.
Om onze klanten hierin te ondersteunen hebben wij een notitie geschreven om klanten te helpen bij het vaststellen van het proces, welke toetsen en checks noodzakelijk zijn maar ook de inzet van een virtuele assistent (softbot) de afhandeling en beoordeling te laten plaatsvinden. Ook bieden wij klanten een traject waarbij wij binnen 5 werkdagen het gehele proces gerobotiseerd kunnen laten afhandelen met een no cure no pay garantie. Meer weten over onze aanpak. Download dan nu gratis onze aanpak.