De inzet van digitale assistenten (RPA) bij overheden, organisaties en bedrijven neemt een steeds grotere vlucht. Daarmee komt de hybride werkorganisatie, met menselijke collega's die ondersteund worden door digitale assistenten steeds dichterbij. Een grote verandering in de werkverdeling, maar ook de taakinvulling van iedereen die betrokken is bij procesuitvoering, zoals applicatiebeheerders, medewerkers die verantwoordelijk zijn voor procesuitvoering, informatiemanagers, maar ook teamleiders die verantwoordelijk worden voor digitale assistenten. Maar ook voor de directie van organisaties die besluiten zullen moeten gaan nemen over hoe zij digitale assistenten willen gaan inzetten, welke doelen beoogd worden en een dergelijk verandertraject willen gaan inzetten.
MvR Consulting heeft zicht gespecialiseerd in het ondersteunen van organisaties bij het implementeren van RPA, van pilot tot Center of Excellence. We maken de eerste digitale assistenten voor u, leiden uw medewerkers op en helpen u om vanuit een eigen CoE digitale assistenten te maken en te beheren. Met meer dan 3 jaar ervaring in het maken van digitale assistenten en ruim 35 klanten in bedrijfsleven en bij de overheid hebben we de ervaring om u te helpen en valkuilen te omzeilen. Maar het maken van digitale assistenten alleen is niet genoeg om te komen tot een succesvolle implementatie. Minstens zo belangrijk is het bepalen van de juiste doelen (strategisch plan), de keuze van een passende way-of-working en implementatie strategie en het meenemen van mensen in een verandertraject.
Onze aanjagers en kwartiermakers zijn daarom een essentieel in de fase na een pilot om met u op directieniveau en in overleg met uw eigen project-of programmanager een meerjarenkoers uit te zetten. Met ervaring bij top de 10 gemeenten en in het bedrijfsleven in een zeer concurrerende omgeving zijn zij de spll in het web tussen directie, IV en IT en de business, en kunnen ze u helpen bij het bepalen van uw koers en voeren die desgewenst ook uit als programmamanager RPA.
Naast de maatoplossingen heeft MvR een aantal generieke digitale assistenten ontwikkeld die inzetbaar zijn als:
- De Tozo assistent: afhandeling van aanvraag tot beschikking inclusief alle handelingen in backoffice applicaties en de checks (Suwinet, KvK)
- De Div assistent: het beoordelen, inboeken en routeren van poststukken, opzoeken van zaken en toevoegen van documenten.
- De Migratie assistent: het migreren van grote hoeveelheden documenten met check op bepaalde kwaliteiten van het ene naar het andere systeem.
- De Sociaal Domein asssistent: het inboeken en afhandelen van aanvragen Mantelzorg, WMO en Jeugd.
- Verder zijn we bezig met een Belasting assistent en een Finance assistent (zie ook de video van de laatste versie)
Meer weten: Meld je dan nu aan voor onze Masterclass "Help ik krijg een digitale assistent als collega"